• OMX Baltic−0,44%260,83
  • OMX Riga−0,9%884,35
  • OMX Tallinn−0,18%1 681,42
  • OMX Vilnius0,32%1 005,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,27%8 304,77
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,72
  • OMX Baltic−0,44%260,83
  • OMX Riga−0,9%884,35
  • OMX Tallinn−0,18%1 681,42
  • OMX Vilnius0,32%1 005,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,27%8 304,77
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,72
  • 15.04.15, 17:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Kaubamaja käive tegi väikese hüppe

Tallinna Kaubamaja käive ulatus esimeses kvartalis 123,5 miljonile eurole. Kuigi aastaga kasvas käive 3,2%, jäi see analüütikute ootustele siiski alla.
Tallinna Kaubamaja
  • Tallinna Kaubamaja Foto: Raul Mee, Äripäev
„Müügitulu olulisemates grupi segmentides kasvas, kuid aasta varasemale müügitulemusele jäid alla autokaubandus ja jalatsisegment,“ märkis firma juht Raul Puusepp börsiteates.
Käibe tulemused jäid LHV oodatule alla. Nimelt ootasid panga analüütikud firmalt 128 miljoni eurost käivet, mis oleks teinud aastaseks käibekasvuks 6,9%.
Tasub teada
- Tallinna Kaubamaja aktsia hind tõusis täna enne kvartalitulemuste avalikustamist Tallinna börsil 1,20%, 5,92 eurole.
- Aastaga on aktsiahind kerkinud veidi üle 13%.
- Enne tulemuste selgumist oli LHV analüütikud seadnud Tallinna Kaubamaja aktsia õiglase hinnasihi vahemikku 6,00-6,60 eurot.  
Kasum oodatust veidi suurem
Kaubamaja puhaskahjumiks kujunes 1,2 miljonit eurot ja seda põhjendati  dividendidelt arvestatud tulumaksuga summas 3,9 miljonit eurot. Mullu esimese kvartali kahjum oli 0,6 miljonit eurot, sealhulgas tulumaks 1,3 miljonit eurot. Maksueelne kasum oli tänavu 2,7 miljonit eurot, mis on mullusest tulemusest kolm korda parem. See ületab ka LHV analüütikute prognoose.
„Esimeses kvartalis saavutatud müügitulu kasv järgis kogu Eesti jaeturu rütmi. Ootuspäraselt oli pärast 2014. aasta novembris toimunud ostubuumi väikses languses autosegmendi käive. Samuti langes nii konkurentsi terava tihenemise kui segmendi lipulaeva kaupluste ümberkorralduste tõttu jalatsikaubandussegmendi käive,“ kirjeldas olukorda Puusepp.
Tema teatel on juba mitmendat aastat järjest moekaupade müüki hoidnud tagasi soe talv, mis survestab talvekaupade allahindluse tõttu marginaale. Kokkuvõttes on Puusepa teatel aga grupi marginaal kosunud tänu mahukamate segmentide kaubandusjuhtimise paranemisele koos kaubandussüsteemi edukama rakendamisega. Maksueelse kasumi kasvu on toetanud tööjõu- kui halduskulude kontrolli all hoidmine, lisati börsiteates.
LHV teatas oma esimese kvartali börsifirmade ülevaates, et pank on säilitanud Tallinna Kaubamaja suhtes positiivse väljavaate ning analüütikud on rahul tegevuse tõhustamisega. „Arvame, et Selveri kaupluste arvu kasv ja märgid jätkuva tegevuse tõhustamise kohta võimaldavad jätkusuutlikku kasvu ja toetavad käivet,“ teatasid LHV analüütikud.
Selverid ja kaubamajade segment vastas ootustele
Tallinna Kaubamaja supermarketite ärisegmendi esimese kvartali müügitulu oli 86,3 miljonit eurot ja see kasvas aasta varasema perioodiga võrrelduna 4,7%. Supermarketite segmendi maksueelne kasum oli 1 miljonit eurot, kuid segmendi puhaskahjum ulatus 1,2 miljonile eurole. Kahjum  oli möödunud aasta tulemist 0,1 miljoni euro võrra suurem. Börsiteate kohaselt tuleneb puhaskasumi ja tulumaksueelse kasumi erinevus dividendidelt makstud tulumaksult.
Juhtkond tõi positiivse aspektina välja, et ostude arv püsis eelmise aasta tasemel, kuid klientide keskmine ost on suurenenud.  Veel toodi välja, et varusid on suudetud oskuslikumalt juhtida, mille tulemusena on oluliselt alanenud kaupade allahindluse ja mahakandmise vajadus, ning tegevuskulude osas on suudetud hoida eelmise aasta kuluefektiivset taset.
Kaubamajade ärisegmendi tänavu esimese kolme kuu müügitulu oli 21,8 miljonit eurot ja see kasvas mullu sama perioodiga võrreldes 5,8%. Segmendi kahjumiks kujunes 0,2 miljonit eurot ja puhaskahjumiks 1,3 miljonit eurot.
Juhtkonna teatel mõjutasid kaubamajade tulemust negatiivselt läbi aegade soojemad talvekuud ja rekordiliselt madal turistide külastatavus.
Autokaubandus ja jalatsimüük kehvemas seisus
Firma autokaubandussegmenti müügitulu tammus esimeses kvartalis põhimõtteliselt paigal ulatused 12,3 miljonile eurole. See kahanes mullu sama ajaga võrreldes 0,8%. Segmendi maksueelne kasum oli 0,5 miljonit eurot ja see paranes võrreldes mullusega.
Jalatsikaubanduse segment näitas esimeses kvartalis koguni 34,3%-list käibelangust ja see ulatus vais 2,2 miljonile eurole. Samas vähenes tänavu esimese kvartali kahjum  7,5% võrreldes mullu sama perioodiga. Müügitulu languse põhjuseks tõi juhtkond taas talvehooajale ebatraditsioonilised ilmastikuolud, mis ei soosinud soojade talvesaabaste müüki. Teisalt mõjutas tulemuste võrdlusbaasi möödunud aastal toimunud Viru keskuse SHU ja ABC Kinga kaupluste edukad lõpumüügid, lisati aruandes.
Jalatsikaubanduse segmendile mõjub juhtkonna hinnangul halvasti ka see, et tänaseks ei ole Viru keskuse uuenenud jalatsi piirkond käivitunud veel loodetud tasemel. Samas lubati, et uuendatakse oma sortimenti ja brändiportfelli ning sellega seotult lansseeritakse uut tüüpi turunduskampaaniad ning pööratakse erilist tähelepanu teeninduskvaliteedi parandamisele, millega astuda vastu eelmisel aastal tervikuna Eesti jalatsiturul toimunud olulisele konkurentsisituatsiooni tihenemisele.
Kinnisvarade ärisegmendi tänavu esimese kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,8 miljonit eurot, mis on 0,2% enam, kui eelmise aasta samal perioodil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele